Frågor och svar

Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!

  • Jag kan inte skapa konto

  • När du söker lägenhet:

    Kontrollera att alla fält är korrekt ifyllda. Tänk på att det lösenord du väljer måste vara mellan 6 och 20 tecken, bokstäver och siffror.

    När du hyr en bostad:

    Alla bostadshyresgäster med sitt namn och personnummer på förstahandskontrakt kan skapa konto. 

    Du ska ange det kontraktnummer/objektnummer/lägenhetsnummer som står på ditt kontrakt eller hyresavin. Tänk på att numret ska skrivas med bindestreck.

    Tänk även på att lösenordet måste vara minst åtta tecken långt och innehålla tre olika teckentyper, exempelvis små och stora bokstäver, siffror eller specialtecken. 

    Om du ändå inte kan skapa konto, mejla oss på minasidor@victoriapark.se

    När du redan skapat konto för att söka lägenhet och hyr en bostad:

    Om du redan har konto som sökande övergår ditt konto till hyresgäst per automatik. Om du inte redan har ett konto på Mina Sidor skapar du enkelt ett nytt konto

    När du hyr en lokal:

    Då kan du tyvärr inte skapa konto själv, utan vi skapar kontot åt er. Mejla nedanstående information till minasidor@victoriapark.se:

    Organisationsnummer, Objektnr, Namn, Mobilnr, Epost

    OBS!

    • Om din organisation endast hyr ett objekt och har en användare, efterfrågas endast informationen ovan.
    • Om din organisation hyr flera objekt och vill skapa flera användare för att anmäla fel (serviceanmälan), efterfrågas samma information för respektive objekt.

     

  • Jag är ny hyresgäst, när kan jag logga in på kontot och se hyresavin?

  • Dagen efter att förstahandskontraktet är tecknat, kan du skapa konto som hyresgäst och komma åt hyresgästinformation och hyresavier. 

    Tjänsten Serviceanmälan kommer du åt först när du flyttat in i din nya bostad. 

    Om du redan har konto som sökande övergår ditt konto till hyresgäst per automatik. Om du inte redan har ett konto på Mina Sidor skapar du enkelt ett nytt konto.

  • Jag har aldrig fått gå på visning, vad beror det på?

  • Det kan bero på att du inte uppfyller vår uthyrningspolicy. Det kan också bero på att vi har så många sökanden för tillfället att vi tyvärr inte kan erbjuda alla att komma på visning. Se till att dina uppgifter och intyg på din sökandeprofil är aktuella och läs vår uthyrningspolicy.

  • Jag får inga prenumerationsmejl

  • För att få prenumerationsmejl på matchande lägenheter måste du vara aktiv på ditt konto minst en gång per halvår.

    Kontrollera att du har angivit rätt uppgifter för område, storlek på lägenhet samt hyra och inte minst att mejladressen stämmer.

    När du är inloggad ska du välja menyn ÖNSKEMÅL LÄGENHET för att uppdatera dina önskemål.

     

  • Jag kan inte ladda upp intyg, hur gör jag?

  • För att bli erbjuden visning av lägenhet, ska du ladda upp intyg som validerar att du uppfyller grundkraven. 

    Det är inget krav att ladda upp sina intyg för att skapa konto, utan det är när du aktivt själv söker lägenhet som du behöver ladda upp dina intyg.

    Om du söker tillsammans med en medsökande ska varje bostadssökande ladda upp sina intyg på sitt konto.

    Tänk på att alltid ha rätt och aktuella uppgifter på Mina sidor vad gäller inkomst, arbetsgivare och adress.

     

    ATT LADDA UPP INTYG

    1, Logga in på ditt konto, välj menyn MINA SIDOR

    2. Gå till menyn LADDA UPP INTYG

    3. Välj knapp BLÄDDRA och välj att ladda upp bild (jpg) eller dokument (pdf).

    4. Välj knapp SKICKA och intygen finns på ditt konto som vi får tillgång.

    Tänk på att bilden måste ligga i datorn eller mobilen innan du laddar upp intyget.

     

    Har du dokumentet på papper eller på skärmen (dator eller mobil), gör så här:

    1. Ta foto med mobilen och spara bilden på mobilen. 

    2. Logga in på Mina Sidor på mobilen, välj Ladda upp intyg.

    3. Välj BLÄDDRA och välj BILDBIBLIOTEK och välj aktuell bild.

     

     

  • Vilka intyg ska jag ladda upp på mitt konto?

  • Här är några av de vanligaste intygen som du behöver visa som styrker att du uppfyller våra grundkrav:

    ANSTÄLLNING

    Dina tre senaste lönebesked, där även arbetsgivare, månadslön och lönen totalt under året framgår.

    Anställningsintyg – inte äldre än en månad – med följande uppgifter:

     - För- och efternamn

     - Personnummer

     - Titel/anställd som

     - Anställningsdatum

     - Arbetsgivarens namn och organisationsnummer

     - Anställningsform (vid tidsbegränsad anställning ange sluttid, vid timanställning ange antal garanterade timmar och timlön)

     - Sysselsättningsgrad (ange i procent)

     - Uppskattad årsinkomst (inklusive eventuell ob- och semesterersättning)

     - Underskrift av arbetsgivaren med befattning, kontaktuppgifter samt datum och ort

    PENSION
    Om pension är din inkomst, behövs intyg från Pensionsmyndigheten och/eller från bolag som hanterar din pension. Glöm inte bostadstillägget.

    STUDENT
    Om studielån är din inkomst, behövs intyg på att du studerar vid högskola, universitet eller YH-utbildning (Yrkshögskola) samt intyg från CSN.

    BOENDEREFERENSER
    Be din nuvarande hyresvärd att fylla i bifogad blankett >>

     

  • Hur söker jag lägenhet hos Victoria Park?

  • På Mina sidor > Lediga lägenheter klickar du på Intresseanmälan för de objekt du är intresserad av.

    På Mina sidor > Intresseanmälningar ser du samtliga lägenheter som du visat intresse för.

    Därefter blir du inbjuden på visning via e-post om du uppfyller kraven i vår uthyrningspolicy.

    FÖR ATT BLI ERBJUDEN VISNING SKA DU

    Uppfylla grundkraven i vår uthyrningspolicy

    Ladda upp aktuella intyg på ditt konto

    Anmäla intresse för de lediga lägenheter du är intresserad av

     

  • Jag har inget svenskt personnummer, kan jag registrera mig?

  • När du skapar konto hos oss klickar du i nej vid Svenskt personnummer, då kommer det automatiskt läggas till fyra bokstäver till ditt födelsedatum. Vänligen notera dem, du behöver hela personnumret för att kunna logga in igen.

    Om du har glömt att notera de fyra sista bokstäverna går det bra att skicka e-post till minasidor@victoriapark.se. För att kunna hjälpa dig behöver vi veta för- och efternamn samt den e-postadress som du registrerade dig med hos oss. Vi svarar dig via e-post så kom ihåg att kontrollera din skräppostmapp om du inte kan se ett svar i din inkorg inom två arbetsdagar.

  • Jag har fått ett mejl om att jag måste logga in på mitt konto, varför?

  • Du måste logga in på ditt konto minst en gång i halvåret för att vara aktiv och få prenumerationsmejl. Om du inte är aktiv på sex månader raderas kontot och du måste skapa ett nytt.

  • Hur ändrar jag mina önskemål?

  • För att ändra dina önskemål gällande stad, område, lägenhetsstorlek, min/max hyra eller bevaka projekt, ska du göra följande:

    När du är inloggad, välj menyn ÖNSKEMÅL LÄGENHET för att uppdatera dina önskemål.

  • Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

  • Klicka på "Glömt lösenord" på inloggningssidan. Du får sedan en länk på din mejl där du får skapa ett nytt lösenord. Kontrollera att du anger rätt e-postadress.